קבלת פנים / 'אפשר לחשוב'

ובכן, בלב רחוב שמגר, קצת אחרי הכיכר, מצד שמאל, סמוך למרכול שוכן גן 'אפשר לחשוב'. 
הבוקר, כמו בכל בוקר במשך שני העשורים האחרונים, רונית, מנהלת הגן ויהודית, העוזרת המסורה, פותחות את השער לרווחה לטובת הילדים שחיכו בחוץ בקוצר רוח לברכת הבוקר הקבועה. כיף גבוה - גבוה ליהודית. עכשיו כף נמוך - נמוך לרונית, קפיצה (רצוי) ברגל אחת רק על המשבצות הצהובות לאורך השביל, אבל אפשר גם בשתיים , התיק על הוו ומי שנוח לו יותר להתרוצץ בגן בגרביים, יכול לחלוץ בכניסה את הנעליים.
שיירת כיפים גבוהים ונמוכים וקפיצות רק על המרצפות הצהובות עושה דרכה אל דלת הגן, והנה עוד ועוד ילדים מצטרפים ומצטופפים ליד השער, כולם מחכים ומצפים לקחת חלק בקבלת הפנים.
עשרות רבות של ילדים שכבר הפכו להורים בעצמם עם השנים, וקפצו גם הם פעם מכיף לכף ועל רגל אחת אבל אפשר גם בשתיים, עוברים בדרכם לעבודה או למרכול ומחייכים חיוך גדול לרונית ויהודית שמקבלות את הילדים על השביל. ורונית ויהודית, אתם יכולים להיות בטוחים שהן זוכרות את כל הפרצופים, אפילו שאלה הפכו עם השנים ליותר מבוגרים. 
כיום קופצים מידי בוקר עד דלת הגן  עשרים ילדים חמודים להפליא ( האמת , בפועל מדובר ב 18 כי איכשהו תמיד יוצא ששניים מחסירים או כי הם חולים או יותר גרוע, מטיילים באיזה חוצלארץ שבועיים עם ההורים, שזה ממש לא פייר אבל זה כבר לספר אחר).
לצידם קופצים - רק על השיש במטבח - חתולים מזדמנים מהשכונה שאף אחד לא יודע איך קוראים להם אז הם נקראים פשוט החתולים מהשכונה, ותפקידם פחות או יותר מסתכם בלבדוק מידי פעם אם יש משהו טעים על השיש או בפח האשפה.
ועוד חבר יש בגן, שרגא העכביש שמו, שלמען האמת לא צריך לטרוח כל בוקר להגיע, פשוט כי הוא דייר קבוע בתקרה ורק פציעה מקרית ומצערת, עליה אספר בפעם אחרת, אילצה אותו להתאשפז פעם אחת בבית חולים מאוזן המן ועם השחרור לחפש פינה נסתרת אחרת בגן. כן, נו, שמעתם נכון. בית חולים מאוזן המן. לא, לא העוגיה האמיתית. מבריסטול, כמובן.  

ובכן, בעוד כמה דקות יתחיל כמתוכנן מפגש הבוקר באיחור קבוע בן עשר דקות במהלכו רונית תנצח על שיר הבוקר ובדרך גם על טל ויוחאי שידחפו את הכתף אחד של השני ועל הויכוח היומי בין יעלי לרועי. או אז יכנס לגן ילד חדש בשם דן, ורונית תציג לדן את הילדים ואז לילדים את דן ותציע לכולם להיות חברים ותסנן לטל ויוחאי שככה לא מתנהגים ליד חברים חדשים, ורגע לפני שהריב של יעלי ורועי יעלה שלב, רונית תבקש מהם להפסיק  ויעלי תגיד שרועי התחיל ורועי יגיד שיעלי התחילה וחגי יתלונן וג'ני תקנא  וברק יתאפק לא להתעצבן וללי תפרוץ בבכי שהיא רוצה מוצץ ונוגה שיושבת לידה תספור בלב עד כמה שהיא יודעת לספור  כדי לא להתפוצץ. צפנת, לעומת זאת, תשב זקופה, תעצום עיניים ותמזמזם לעצמה בחיוך כל מיני זמזומים שיגרמו לנוגה להוסיף עוד ועוד מספרים כדי לא לצאת מהכלים, וללי תפסיק לבכות רק אחרי שתבין שאין לה בכלל מוצץ ונוגה בסוף לא תתפוצץ וברק ירגע ו...

בקיצור עוד יום רגיל עומד להתחיל בגן 'אפשר לחשוב' ואפשר בטעות לחשוב שהמפגש הבוקר צפוי להיות קצת טיפה מבולגן, והאמת היא שזה לא כל כך נורא רחוק מהאמת, אבל האמת היא שלמרות הכל, זה הגן הכי הכי כיף ללמוד בו בעולם.

בהחלט כן.
ובכן, לסיכום, אני מזמינה אתכם להכיר מקרוב את הגן הכי מיוחד בשכונה.
ברוכים הבאים, ילדים, לגן 'אפשר לחשוב',
קריאה מהנה. 



רשומות פופולריות