ספרי ילדים על אוטיזם מתוך 'אפשר לחשוב'


- חברים, בבקשה. בבקשה. בבקשה מכם. חברים, אני ממש מבקשת. ככה אי אפשר. זה מאוד מקשה על הצלמת לצלם אתכם כשאתם זזים כל רגע. תעמדו בבקשה בקו ישר. 

- אבל, רונית, זה לא הוגן! אני מבקש מיוחאי שיחליף עם טל שיחליף עם איתמר שיחליף עם יריב מקום כדי שאני אוכל להצטלם באמצע והם לא מסכימים לי אפילו שאני מבקש יפה. תגידי להם שככה לא מתנהגים חברים. 

- רועי, יפה שאתה מבקש יפה, אבל אתה יודע, זה שמבקשים לא אומר שבהכרח אחרים מוכרחים להסכים.

- אבל אני רוצה להיות באמצע!

- אל תדאג, רועי. את כולם יראו בתמונה. מבטיחה. גם את מי שבאמצע, גם את מי שבפינה. עכשיו, עמוד ישר ותחייך למצלמה.

- דינה הסמויה, אני לא רוצה תמונת סוף שנה. סוף שנה זה מסוכן. אחר כך עולים לכיתה א' וזה לא אותו כמעט - כיף כמו בגן.

- זה באמת לא פשוט, יוחאי, להגיע למקום חדש שיש בו כללים אחרים ואנשים חדשים. כן, זה בהחלט עלול להעלות חששות ופחדים. אבל אתה יודע, לרוב, אחרי תקופה קצרה מתרגלים ואז בית הספר הופך להיות מקום יותר נעים. עכשיו בבקשה בוא תתרכז בתמונה, תעמוד ישר, ותחייך חיוך גדול למצלמה. 

- יהודית, אני לא רוצה חברים חדשים! הישנים מספיק מרגיזים. 

- כן, ברק. מאתגר להסתדר בקבוצה גדולה אבל כשמתחילים לשוחח עם מישהו אחד ואז עם עוד מישהו ואז עם עוד מישהי וכבר מתרגלים אחד לשני, אז כבר יותר קל להזמין לשחק, ואז כבר אפשר אפילו להזמין הביתה או לצאת לפארק או לגלידה או להרשם יחד לחוג, נכון? עכשיו, בואו נתמקד רק לרגע בתמונה, חברים, בבקשה תעמדו בשקט, תחייכו הכי גדול ותסתכלו למצלמה.

- רונית, אני לא רוצה חוגים! בחוגים שלי אין בכלל ילדים. יש רק אותי ואיזה מישהי מבוגרת שיושבת איתי ליד שולחן כמו בכיתה ומחליטה עליי במה משחקים. 

- אוי דן, אני כל כך מבינה זה באמת יכול להיות כל כך לא נעים ללכת רק לכאלה חוגים. אולי אפשר להגיד להורים לרשום אותך גם לחוגים שיש בהם עוד ילדים. טוב? עכשיו בואו נתרכז בתמונה, דן תעמוד ישר, אתה לא חייב להישיר מבט למצלמה. 

- יהודית, אני בכלל לא רוצה חוגים עם ילדים. אני עלול להפסיד במשחק שאני לא מכיר ואז לא יהיה לי כיף בכלל.

- איתמר, אנחנו מנסים לצלם תמונה ובכל זאת כן, אני מבינה. זה באמת יכול להיות לא נעים כשמפסידים, אבל גם לנצח כל הזמן זה בלתי אפשרי. פעם אתה מנצח, פעם אני, זה כל הכיף בלשחק אחד עם השני. 

תחזור בבקשה למקום, רועי!

- אני לא אוהבת ילד שני. ילד שני זה לא כיף בכלל. ההורים שלי לא שאלו אותי אם אני מסכימה לאח ועכשיו הם מסדרים לו חדר יותר יפה משלי. סליחה, אבל קודם אני!

- ג'ני, אהובה, אנחנו מנסים לצלם פה תמונה. טוב נו, האמת, גם אותך אני מבינה. זה באמת יכול להרגיש לא כל כך נעים לחלוק את תשומת הלב עם עוד ילד, אבל... 

רועי, תחזור למקום מייד!!! אחרת לא תצטלם למסיבת סיום. 

- רונית, את טועה. הם זזו מעצמם אז יצא שפתאום יצאתי באמצע. אין כלום כי לא היה כלום. את מבינה? 

- חכו רגע, אתם יודעים מה? אני רואה שיש לכם הרבה מה להגיד ואלה דברים חשובים מאוד. יש לי רעיון. בואו אחרי, נמשיך את השיחה בספריה. טל הצלמת, את מוזמנת לעבור בינינו ולצלם אותנו איך שאנחנו בשגרה, כמו למשל עכשיו כשאנחנו יושבים על הריצפה בספריה ומנהלים שיחה מאוד חשובה.


 






רשומות פופולריות