על צוואות וירושות - שיעור סוף סמסטר

בוקר. שבו. 
אני, ברשותכם, הפעם אעמוד.
בשביל כל אלו שהצילו את הרעבים באפריקה שבוע שעבר ולכן נבצר מהם להגיע לשיעור שלי, נחזור בקצרה;
שני סוגי מורישים יש בעולם; אלו שיערכו צוואה מסודרת, יסודית והוגנת ויסכסכו בין היורשים, ואלו שחיים בתחושה אלמותית, משהו, ובבוא היום, המדינה תסכסך להם בין היורשים. תחת כותרת זו, כותרת משנה: שני סוגי יורשים יש בעולם: מסוכסכים מופנמים - אלו שיקחו ללב עד התקף לב, ומסוכסכים מוחצנים - אלו שכביסתם - אומנותם והם יכבסו אותה לראווה עד שהעו"ד יקבל התקף לב.
כעת, בואו נפרוט את זה ל...סליחה מתוקה, אני מפריעה לך? אני פשוט מסתכלת עלייך כבר כמה  שיעורים, ואם לא אכפת לך, הרמדאן נגמר כבר לפני חצי שנה, אז אם את רק מוכנה אחת ולתמיד, לפחות בשיעור האחרון, לארוז חזרה את העוגיות ריבאונד לתיק כי זה קצת מפריע. שוקראן.
איפה היינו? כן, סכסוכי יורשים. ופה אנחנו יוצרים תת-כותרת נוספת - התנגדות לקיום צוואה, הווה אומר, זכות היורשים לערער על תקפותה של צוואה, אם זו, לדעתם, לוקה בחוסר הוגנות.
נגיד אתה, מה שמך? יאיר. בואו ניקח לשניה את יאיר החמוד כדוגמא. עכשיו נגיד יאיר מת. ז"ל. כיבה שאלטר.עלה על כביש 4 ולא חזר. סבבה? עכשיו נגיד שהמנוח הותיר אחריו אשה ושלושה בני טובים, אחד מהם אפילו חזר לאחרונה מאיה נאפה עם כיפה ועכשיו הוא מתחזק בבית עד הגיוס. ונגיד שהמתחזק צריך כמה שקלים לפתור איזו עבירת תעבורה קטנונית של חציית קו הפרדה רצוף, והמסכן, אפילו אין לו רישיון. ואז הוא מסתכל בחשבון הבנק ורואה שאבא השאיר לו רק סווטשירט של אדידס ותהילים קטן...
חמודה, שורה שלישית, יש לך סכסוך יורשים עם הכסא? או שגם את עברת קולונוסקופיה אתמול עם הרדמה במקום טשטוש? את מוזמנת לשבת.
עכשיו, לאבא יאיר ז"ל שיחיה, כבר מאוחר מידי, אבל לבנו המוצלח שצפוי לשבת הרבה זמן בכ...חדר דווקא יש די זמן ללמוד את השיעור שלי ולכן דווקא משום שאני כן מצליחה לראות את החצי מגש המלא של הפיצה, אני אומרת: בואו נראה מה יאיר יכול לעשות למען בנו ממשכנו בגן עדן.
ובכן, ברשותכם, נצא לדרך. יאיר, חביבי, כמה שאלות: את שכר הלימוד השנה פרסת לתשלומים או  סגרת בדוך אחד?


רשומות פופולריות