ארבע קילו אמפנדס-חגית אהרוני




"זה לא שאינני מעוניינת להכין אמפנדס ליום ירושלים. בכל זאת, מדובר במאכל הלאומי, שהשפעתו ההיסטורית על מורשתו של העם הרובץ בציון ידועה לכל. אני עוד זוכרת את הסיפורים מבית סבתא שהיתה מכינה כל יירצייט לסבא אמפנדס כמיטב המסורת היהודית ברומניה. ואיזה אמפנדס זה היה! כל בוקרשט ביקשה את המתכון. אבל זה היה מתכון סודי ביותר וסבתא שמרה אותו בבוידעם עד יומה האחרון, ורק בשל כך, את מבינה, נבצר ממני להביא את ארבעת הקילוגרמים של אמפנדס "בעבודת יד, ללא גלוטן, ללא חומרים משמרים, ללא מונוסודיום גלוטומט וללא סולפיט ושלא ייאפה בתנור שהיה בו חלבי בגלל האלרגיה של שון הבת".
על אף זאת, מצאתי לנכון להביא לידיעתך כי על יסכה, אמא של נעה בלי ו', הוטלה המשימה להכין, סליחה, להביא שרוול עשרים כוסות חד פעמיות (בכיתה ארבעים תלמידים...). ואני תוהה, ככה, ביני לביני, הגברת בוגרת תדמור ומנהלת רשת קונדיטוריות, כן? איך שרוול כוסות? ושוב, אינני קטנונית אבל דוריה, אמא של נטעלי, שבבעלותה חברת קייטרינג לחברות הייטק ומפעלי תעשייה קיבלה להביא  שתיים שימורים מלפפון. ותרצה, אמא של יוחאי, הבעלים של רשת פיצה "קילומטראז'"-אחד גליל נייר סופג , ואני תוהה ,שוב רק ביני לביני,מה מנע ממנה להעמיד  מטר וחצי מוקרם לכבוד שחרור ירושלים ובכך לשחרר אותנו למה שמה, נו ,עבודה.
אזכירך שבט"ו בשבט נשלחנו למשימה דומה ובעוד אמא של גולן במלעיל קבלה להכין טס חסה שטופה, קיבלתי ,אנוכי ,להביא עוגיות כוסמק. כמחצית היממה ביליתי בחברת גוגל כדי להבין איך נראות עוגיות כוסמק וגם הוא הלך לשאול מישהו, ואז פתאום נזכרת שיהיה אורגני כי אורי של צרויה טבעוני-פרותני-צמחוני-צליאקי. מפה לשם יום נוסף ביליתי במדפים של האורגני כדי לגלות שאין עוגיות כאלה וכנראה אצטרך להכין אותן בעצמי, מה שאילץ אותי שוב לחפש הלוך ושוב בכל הסופר קמח כוסמק. ואחרי כל אלה, ביאושי הרב, משלא מצאתי מתכון לכוסמק, אזרתי אומץ והתקשרתי להיא מהטלוויזיה:
"יש לך מתכון לכוסמק?" שאלתי. טראח!!! , צפצוף חזק באוזן...לא נראה לי שהיא הבינה את השאלה.
ואני שואלת,באמת,לא בשביל משהו: מה הולך פה? קיבינימט ! בעבודה לא מטרטרים אותי ככה. די! רוצה אמפנדס ? תעשי. בכיף שיהיה לך. אבל תעזבי אותי במנוחה. אמנם ירושלים על ראש שמחתך אבל על הראש שלי חוגגים שני ילדים ,שלושה חוגים , ארבע מכונות, חמש ארוחות ובעל אחד בעבודה!!
אז יש לי חדשות בשבילך, מחנכת ו'1 יקרה, השנה אני מתכוונת לבוא ככה. סוליקו. בלי כלום. לא מביאה דבר מלבד עצמי. ונראה מה יש לאמא של נועה עם ו' לומר על זה!"

רשומות פופולריות