המפגש הפדגוגי - חגית אהרוני

סימה (יועצת):
שלום לכולן. אֵה! איזה קטע! אני רואה שגם אבא כאן. אז שלום לכולם, תודה שבאתן. שבאתם, סליחה. כמו שאתם יודעים, אני סימה, יועצת בית הספר. אולי כל אחד יציג את עצמו זריז לטובת אבא של ירום, שלא היה כאן בפעם הקודמת.

אבא:
אילן. קוראים לי אילן.

יועצת:
אילן, כן. אולי כל אחת תציג את עצמה לטובת אבא אילן שלא היה כל כך מעורב בפגישות הקודמות.

מחנכת:
טוב, אני יולי, מחנכת כיתה ב' שניה.

פסיכולוגית:
אני דנה, פסיכולוגית בית הספר.

קלינאית תקשורת:
אני חינאווי, קלינאית תקשורת.

משלבת:
אני רוני המשלבת.

יועצת:
יופי, אז אולי נתחיל באמת בסייעת.

משלבת:
משלבת.

יועצת:
סליחה, משלבת. הרי את זו בעצם שמלווה את ירום.

אילן:
ירון.

יועצת:
סליחה, ירון. את זו שנמצאת עם ירון רוב הזמן ויודעת לתאר לנו מה בעצם קורה בכיתה ובהפסקות.

משלבת:
אז בעצם כמו שאמרתי, אני רוני, המשלבת של ירון ואני רק רוצה להגיד שירון ילד מה זה מקסים. ממש. ושמה זה כיף לי איתו.

יועצת:
כן, ותספרי לנו קצת איך זה בא לידי ביטוי בעצם בזמן שלך איתו? אולי את יכולה לפרט קצת לטובת מי שקצת פחות מעורב, במיוחד האבא, שלא היה פה בפעם הקודמת?

אבא:
אילן

יועצת:
אילן, כן.

משלבת:
טוב, בעצם, אז כמו שאמרתי, ירון הוא ילד ממש מקסים וממש סבבה וכיף לי איתו וזה. ואין, אין עליו בעולם, נסיך.

יועצת:
אהה. ו...

משלבת:
וזהו. וסבבה לגמרי. הוא חמוד כזה, סבבה.

יועצת:
אוקיי, כנאפה, יש לך מה להוסיף?

ק. תקשורת:
חינאווי. כן, אני דווקא יש לי מה להוסיף. בעצם ירון מטופל אצלי מזה שלוש חודשים מתחילת שנה ואני רק רוצה להגיד שיש שיפור ניכר ברמה של התקשורת וגם של שימוש בשפה. בעצם בהתחלה, בעצם, הוא לא היה להגיד משפטים שלמים, אבל אח"כ אני רואה זה משתפר אצלו ובעצם הוא ממש בסדר. זה מה שאני בעצם יכולה, בכל אופן להגיד על טיפול זה מהצד שלי, בחדר אצלי.

יועצת:
נהדר. אין ספק שאת עושה עבודה מצויינת. רואים ממש שיפור אצל הילד. עוד משהו שיש לך להגיד?

ק. תקשורת:
לא, כן, וגם בעצם שהוא גם יושב יותר זמן ליד השולחן.

כולם:
וואו!!! נהדר!!!

מחנכת:
אין ספק שגם בכיתה אני רואה שיפור ניכר. ירון כבר יושב יותר זמן בשקט בשיעורים. מאז ההתערבות בריטלין שהתחלנו גם בלי תזוזות יותר. מקשיב, שקט, משתתף לעיתים. בהחלט ניכר השקט. ואני גם מאוד רוצה לשבח את הסייעת שלו.

משלבת:
משלבת.

מחנכת:
כן, המשלבת שלו, על העבודה הממש טובה שהיא עושה איתו. אין ספק שהוא יותר בשקט עכשיו בשיעורים. רגוע, נינוח, שקט, ממש יופי.

דיצה:
כיצד זה מתבטא?

דיצה:
סליחה, לא הצגתי את עצמי. אני דיצה, סטאז'רית לניתוח התנהגות – ABA  - אני עושה את הפרקטיקום שלי על ירון.

אמא:
לא הבנתי.

דיצה:
בעצם התפקיד שלי זה להגדיר מבחינה אופרטיבית את היחסים הפונקציונליים שבין ההתנהגות של התלמיד המאתגר לבין הנסיבות המעוררות את ההתנהגות ואת המחזקים המשמרים את התנהגות המטרה של התלמיד ביחס לתנאים המזמנים את ההתרחשות.

אמא:
אה...

יועצת:
נשמע מרתק. כמו שאתם רואים, בית הספר משקיע המון בטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים.

פסיכולוגית:
ילדים עם מוגבלות, יש לומר.

יועצת:
סליחה, ילדים בעיתיים, כן. ומשקיע רבות ביישום תכניות התערבות לשינוי דפוסים מאתגרים. מישהו עוד יש לו מה לומר? אבא אולי? לא היית פה פעם קודמת. יש לך שאלה?

אמא:
אילן.

יועצת:
סליחה, אילן.

אילן:
לא, האמת שאני מרגיש שירון דווקא מאוד משתף פעולה וגם מאוד תקשורתי איתנו. יש לנו יחסים מצויינים, אנחנו ממלאים את הזמן בהרבה משחק משותף והומור וכל יום אני מתפעל ממנו מחדש, ככה שקצת קשה לי לראות את ההפרעה ואיך היא באה לידי ביטוי, כי מבחינתי הוא ילד לגמרי רגיל.

מחנכת:
בהחלט. גם אנחנו חושבים ככה. הוא כל כך מתנהג יפה בכיתה. שקט לא מרגישים שהוא קיים בכלל. וזה גם הזמן לשבח את הסייעת שלו.

רוני:
משלבת.

מחנכת:
משלבת שלו שעושה עבודה ממש טובה איתו. מאז שהוא איתה הוא ממש שקט כזה. תענוג.

דיצה:
איך זה מתבטא מבינת ההתנהגות בפועל? נסיבות, תגובה תוצאה?

מחנכת:
אה?!

פסיכולוגית:
סליחה, אני אסביר: מבחינת האגו, מה שדיצה שואלת זה איך האינטגרציה בין האיד לסופר אגו של התלמיד מצליחה לגשר על הפערים הנחשפים מתוך התת – מודע?

רוני:
מצליחה סבבה נראה לי. הכי סבבה.

חינאווי:
אני גם אצלי פה בחדר שלי רואה את השיפור. הוא שקט כזה, מתקשר עם הנשמה דרך הראי של המבט הפנימי.

אמא:
לא הבנתי.

יועצת:
מה שכנאפה אומרת זה שהוא מאוד מרוצה פה בבית הספר ומהצוות ומאוד סומך עלינו.

רוני:
כן, סבבה לגמרי.

יועצת:
יופי. אם ככה, אז הכל בסדר וכולנו מסכימים שירום ממש מתקדם וטוב לו וזהו. תודה שבאתם, נתראה חודש הבא.

רוני:
אה סימה, אני יכולה לצאת היום יוותר מוקדם? נשבר לי המטען.

יועצת:

סבבה.



רשומות פופולריות